Wednesday, January 6

Cara-cara untuk kejutkan room mate dari tidur!

Pernah tak korang menghadapi masalah nak kejutkan room mate korang bangun tidur? Yelah, mana la tahu room mate korang tidur mati, masa tu ada fire drill, ataupun korang kena kejutkan dia sebab perlukan bantuannya? atau apa2 ja la (banyak sangat "atau" susah gak).

Yeah! korang masuk ke blog yang tepat untuk menyelesaikan masalah ni!

Selepas beberapa hari menyiasat, tersiasat dan disiasat, aku mendapat beberapa tips untuk mengejutkan orang yang sedang tidur dengan cara yang "sopan"!

**Miauuuuuu**


Photobucket


Oke la kita mulakan sesi pengajaran dan pembelajaran kita hari ni.. Terdapat beberapa taktik berkesan untuk mengejutkan orang dari tidurnya..


1. Kita buat cara slow... Buat kecoh dalam bilik dia... Korang dress up la chantek2, pastu korang pergi dekat dia dan buat mcm ni....




*** Peluang untuk berjaya kejutkan orang tidur: 40%
Kawan anda akan ketuk kepala anda sambil berkata: "wey! ko buat mcm ni kat telekom aku nak sembahyang guna apa nanti??". Pastu dia confirm akan tidur balik. Tambahan, lagu yang korang guna tu tak mengena betul dengan situasinya.. hahaha!


2. Ok la, cara kedua, kalau hari sudahpun pagi dan room mate korang masih juga tidur, masa untuk meminta bantuan rakan dari bilik sebelah! Sambil kejut dia sambil exercise!



*** Peluang untuk berjaya kejutkan orang tidur: 60%
Kawan anda pasti akan call pihak security yang jaga hostel di bawah dengan laporan korang cuba meruntuhkan hostel. Endingnya, korang akan dikenakan hukuman oleh warden asrama atas tuduhan membuat parti liar di dalam asrama.

3. Ok la, susah gak nak kejutkan budak tu bangun tidur ya? Kumpulkan pasukanmu!!



*** Peluang untuk berjaya kejutkan orang tidur: 95%
Kawan anda pasti akan bangun jika anda membuat sebegini. Malah, anda tak perlu la susah2 nak kejutkan dia lagi esok sebab dia akan withdraw dari hostel dan pindah ke luar sebab tak tahan dengan seksaan yang dia dapat dari korang... hahaha!

4. Masih tak dapat kejutkan dia bangun dari tidur?? Sila panggil imam dan saudara maranya yang terdekat.. Inalillah..

Photobucket


** The End **

P/s: Entry ni khas untuk semua orang yang mempunyai masalah untuk mengejutkan pasangan/kawan/saudara mara dari tidur... Amal-amalkan lah ea? hehehe.. Apa2 jadi aku tak tanggung!

4 orang pengomen setia:

kathymahfar said...

nice entry.. jemput singgah blog saya lepak2 (^__^)

Shiema said...

@ Kathymahfar:
okies! no prob!

Pisyek said...

aku nye rumate bgs gile... dia tgk aku bgn pagi dia pun bgn...

kalo aku x bgn dia pun x bgn gak...

hahaha...

Shiema said...

@ pisyek:
mmg semerlang la room mate ko..
dia xnk ko kejutkan kot hahaha...
takut nanti kena siram dek air haha

 
C-MaH BamBam Blogger Template by Ipietoon Blogger Template