Wednesday, March 3

Kemalasan + ketensionan = kepeningan!

Ok, serius aku cakap sekarang aku tension giler... asal? Sebab elaun MARA aku untuk bulan febuary belum masuk! Wargghh! Cuba korang bayangkan macam mana aku nak hidup kat hostel? Aku nak makan apa? Yuran hostel aku nak bayar macam mana?

Tolong la, aku tension sangat pasal duit sekarang. Dah la family aku pun perlukan duit. Takkan aku nak mengharapkan Mr.D ja untuk support aku makan? Walaupun dia dah kerja, tapi tak boleh la buat dia macam ni kan...

Alahai MARA, kesian la sikit kat student macam kami ni. Kami ni perlu makan, nak beli buku lagi, survey nak kena photostate lagi.. TOLONG la... Faham sikit perasaan kami..

Photobucket


Aku masih tension.. pasal apa? selain duit, aku jugak tension pasal family aku.. Warghh! Budak2 selalu cakap, aku anak angkat. Kalau anak angkat mesti buat macam mencurah air ke daun keladi. KONONnya.. Tapi bukan aku. Aku dari kecik dididik jadi lasak, tahan maki-hamun, tahan cacian, tahan pukulan. Then bila aku dah besar, aku tak puas hati then aku melawan. Bila aku melawan, aku sering dipersalahkan. Asal aku sering disalahkan? Korang perfect sangat ke?


Kawan-kawan aku, tak nampak batang hidung. Majority kawan aku akan call aku kalau diaorang perlukan aku. Ye lah, setahun 2 kali je jumpa. Tu pun kalau nak itu ke nak ini ke... Hurmmm... Aku ni agaknya diperlukan pada masa tertentu je kot. Macam mesin basuh.. Bila nak cuci pakaian kotor baru la terhegeh-hegeh nak pakai. Kalau tak, mesin basuh pun tak sentuh. (ada kaitan? ok fine, takde)

Bila dah tension, aku mula malas dan buat semua benda.... Malas makan, malas belajar, malas HIDUP! Sebab aku dah pening! Pening dengan semua masalah dan malas nak memikirkan lagi masalah ni. Tapi aku belum la sampai nak pergi jump dari tingkat 3.

Aku tak tahu selama mana aku boleh bertahan.. Sekarang harapan aku just my lovely Mr.D. Aku tertekan sangat sekarang...

Hostel and college with no money.. how can i survive... Sekarang everything need money... Books, kertas kerja, pen, pensel... uhmmm.. entah la...

Ya Allah, berikanlah aku kekuatan untuk teruskan hidup ni... Uhmm

P/s: Mr. D = my beloved boyfriend. Mulai sekarang aku akan gelar dia Mr. D di dalam blog ni..

P/s tambahan: Sorry, i really didnt have mood now... kalau korang komen, aku akan reply balik nanti k? sorry...

0 orang pengomen setia:

 
C-MaH BamBam Blogger Template by Ipietoon Blogger Template